Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

1
In de Sandd nieuwsbrief stond een bezorger die aangeeft dat hij een lijstje maakt. In dit lijstje staat hoe je het beste de wijk kan bezorgen. Mooi, maar Sandd geeft dit niet aan mij door als ik een wijk inval. Dus we worden blij gemaakt met een dode mus?

Het staat bij "Help collega's"
Help je collega's, ik voel me verantwoordelijk voor mijn bezorgwijk, ook als ik op vakantie ben. In Excel heb ik een lijst gemaakt met de beste looproute van mijn wijk, inclusief de plekken waar je het handigst je fiets in het zicht blijft. Zo kan mijn vervanger goed bezorgen, ook al is hij nooit eerder in mijn wijk geweest
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 27 dec 2013, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

3
Ik vind het wel handig, want wanneer je zelf het wiel moet uitvinden kost dat nogal wat tijd. En sommige adressen zijn soms niet goed vindbaar. Bij PostNL krijg je nog een gedegen opleiding en loop je met iemand mee. Dit heb je niet bij Sandd of bij andere postaanbieders. En nee, ik voel mij totaal niet verantwoordelijk voor mijn wijk als ik op vakantie ben. Want dat is de verantwoording van diegene die mijn wijk loopt. Ik had zelf wel eens aangeboden dat diegene die mijn wijk invalt contact met mij kan opnemen bij vragen maar dat was niet nodig.

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

4
ieder loopt wel vanuit zijn eigen adres vzo.
ik vind het wel leuk een nieuwe route bepalen.

bij postnl krijg je niet altijd meer een gedegen opleiding hoor.
als je wist hoe vaak ze na een enkele keer er op uit worden gestuurd.
let eens op de bezorgers die je na half 5 uur smiddags nog ziet rondstruinen
sommigen zelfs met een lampje op het voorhoofd :?
90 % postnl. de sandd-ers zitten dan al lang hoog en droog.

is het bovenstaande niet op initiatief van een bezorger?
dat zegt natuurlijk niets over of velen hun wijkroute ook doorgeven aan sandd.
als ze me erom vragen.. heb ik er wel wat liggen.hoor..

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

5
Yes, hier wil ik op reageren :D

Ik heb het zelf ook gemaakt! Bij mijn oude wijk deed ik dit al en nu ook voor mijn nieuw wijk. Heb het zelfs gedaan voor mijn invalwijken die ik regelmatig had. In eerste instantie doe ik dit voor mezelf om voor mezelf uit te schrijven hoe ik 'm het beste kan lopen. En vooral als ik zo nu en dan een inval wijk heb dan kan ik daar op terug vallen.

Maar nu komt het! Ik nam 2 weken vrij/ vakantie. En ik gaf bij mijn contactpersoon aan dat ik zo'n lijst had, omdat wanneer je het loopt op de manier dat je het op nummer hoort te sorteren.. je wel 10x heen en weer moet fietsen.. zo onlogisch. (eerst fiets je naar oost, om vervolgens helemaal naar zuidwest te gaan om daarna weer terug te keren naar oost!) En daarnaast zijn er een aantal straten genummerd van 1 - 2 - 3- 4 - 5 etc. i.p.v. 2 - 4 -6 etc. Dat moet je ook maar weten! En er missen in vele straten nummers. Er is wel post voor.. maar de nummers hebben of nooit bestaan of de huizen zijn 10 jaar geleden al gesloopt! Je moet het dus maar weten!! Zo'n invaller kan zich wel rot zoeken om niks.

En wat zegt ze.. "Daar heb ik geen belang bij, de invaller komt er zelf ook wel achter" ...

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

6
Die coordinator is zo te zien wel een sujet zeg. Die moeten ze gauw zien te lozen. Zij is niet geschikt voor haar werk als ik dat allemaal zo lees. Vind ze haar job wel leuk?

Bij ons kwam Postservice zelf op het idee om van alle wijken de feitjes te vragen aan de bezorgers. Een jaar geleden kregen wij allemaal een brief of we voor invallers de moeilijkheden van onze wijk wilden doorgwvwn, zodat de invaller nergwns tegenaan hoefde te lopen. Zo kan het dus ook.

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

7
Dat hadden ze bij de reli ook moeten doen, met die nieuwe wijk indeling kreeg ik er een weg bij die bij een andere wijk hoorde, en dat kon ikze niet aan het verstand krijgen, ik had het mis, natuurlijk na zoveel jaren post bezorgen ken je je dorp niet :roll: er zit geregeld post van die wijk erbij en doe het retour en hoor er niets meer over, het kwartje is zeker gevallen ;)

Re: Sandd Bode loopvolgorde straten voor vervanger

8
Misschien dat jullie het wel vaker lezen, maar ik heb inderdaad geen geweldig tussenpersoon. Ik maak er het beste van, maar ik doe nog net geen vreugdenkreetje als ze er niet is en een ander opneemt.. want dan is ineens alles mogelijk! Heel apart!

Maar ze moet het zelf weten. ;) Ze is in ieder geval zeker niet populair bij mij en mijn collega's uit deze hoek.
cron