Ambassadewijk

1
Hoi allemaal! Even terug heb ik achter kantoorbanen definitief een punt gezet. Ik werk veel liever met mijn handen en zonder baas die in m'n nek staat te hijgen. Nu werk ik als verkoopster in een leuke winkel en ga ik vanaf a.s. vrijdag ook post bezorgen. Heerlijk vrij en gezond, bewegen in de buitenlucht...

Toen ik een tiener was heb ik de Haagsche Courant bezorgd en dat vond ik leuk werk om te doen. Werken bij Sandd is natuurlijk wel net anders. Ik ben benieuwd of het sorteren een beetje gaat lukken. Verder is me de Haagse ambassadewijk toebedeeld met een route van 6,7 km (de meeste Haagse routes zijn tussen de 2 en 4 km). Ik las in een ander forumtopic dat het handig is om van tevoren de wijk eens te verkennen, dus dat ga ik sowieso eerst doen.

Geweldig dat jullie als ervaren bezorgers hier op het forum te vinden zijn! Kan iemand me vertellen hoe je het beste een wijk kan lopen en/of fietsen met losstaande huizen? De weg helt bovendien op bepaalde punten op de route.

Re: Ambassadewijk

3
He Celeste welkom!

zet een route uit en fiets hem 1 keer voor.. zie je direct of je alle nummers op je stratenlijst van sandd kan vinden..

Sorteren gaat best lukken..
Doe de grootste envelop per straat even onderop bij het uitgooien..
en houd bubbelpost apart tot je alles hebt gebundeld, bovenop bundel zetten.

Zzorg dat je behalve post aan beide kanten vd fietstas
ook een mand/krat o.i.d. voorop hebt en doe daar ook wat post in.
dan ga je minder snel steigeren op je hellingen.. :idea:

(ik leg bundels om en om / zodat mn fiets geleidelijk leger wordt aan beide zijden.)
Parkeer je fiets zo mogelijk tegen een hek/muur en anders .. zorg datje zadel voor de
lantaarnpaal zit.. dan glijdt je fiets niet zo snel weg.

Bij nat weer, Pas op bij tuinen waar ze Bielzen/ houten vlonders hebben.. kan je hard op uit glijden.

SUCCES!

Re: Ambassadewijk

4
Dankjewel voor je welkom en adviezen, Carla41! Ik sta open voor alle tips en trucs. Dat met die bubbelpost, een fietsmand gebruiken en m'n zadel om een lantaarnpaal haken, daar zal ik allemaal veel nut bij hebben. Supertips :!:

Re: Ambassadewijk

5
veel succes!
het is alleen niet een altebeste dag om te beginnen.
vandaag hebben we wel erg veel gewicht mee, veel tijdschriften.
normaal zit ik net over de 30 kilo heen maar vandaag op de 57 kg.
dus dat word wel extra fietsen

Re: Ambassadewijk

6
Hee Celeste,
je viel met je neus in de regen vandaag?
als je dat niet erg vond, dan wordt alles een makkie.

nog 1 tip .. bij dit soort weer.. houd als je een stapel op je arm hebt , 1 GESEALD poststuk ( van bijvoorbeeld je laatste straat) onderop je stapel. want je mouw van je jas wordt ook nat en dan is je onderste post snel doorweekt.

Re: Ambassadewijk

7
Sorteer tip :

Als je " SPOOR " er bij hebt zitten , sorteer deze dan als laatste in bij het ' zetten ' van de post zodat je niet telkens
met de andere post in die "losse flappen" van de SPOOR buitenkant steekt ;)

Inderdaad zoals Carla41 al aangaf de bubbeltjes/pakjes post als laatste.

Dikke elastieken gebruik ik tegenwoordig nog nauwelijks ; alleen bij de echte zware jongens.Dunne elastieken zijn met weinig kracht vlotter en met één hand te verwijderen.
Postbezorger Sandd

Re: Ambassadewijk

8
fredselekt schreef:Sorteer tip :
Dikke elastieken gebruik ik tegenwoordig nog nauwelijks ; alleen bij de echte zware jongens.Dunne elastieken zijn met weinig kracht vlotter en met één hand te verwijderen.
Dunne elastieken heb ik NOOIT van mijn leven gebruikt, ik zie niet waar ze nuttig voor zijn.
Dikke elastieken zijn handig want dan blijft de post bij elkaar en je kan dus bij een sterke wind er gewoon een omheen laten zodat het niet wegwaait.
"Wij van Sandd marketing zijn er m jouw te helpen!"
Werkt voor:
Sandd, Spotta en [RVZH] (Reclame verspreiding haaglanden/De Posthhorn (Axander)
cron