Gouden tip

1
1: Neem een theedoek en maak deze goed nat. Leg deze thuis 15 minuten voor je vertrekt om je nek.
terwijl je bijvoorbeeld je tassen vult.
je koelt zó grondig af, je bloeddruk zakt lekker en ik kon zo fris 45 minuten aan het werk.
halverwege mn route herhaal ik dit nog een keer als ik post in een grote flat bezorg.

2: Ik heb van te voren bepaald waar ik mn water flesjes ga aanvullen.
gezondheidscentrum/ bibliotheek/ horeca.. kan je direct even de blaas legen.. :D
even een appel/ boterham eten.

wie heeft de volgende tip?

Re: Gouden tip

3
Om de hele tijd onderweg koel te blijven gebruik ik een speciaal cooling sjaaltje.
Deze leg je in een teiltje met water waardoor hij het water opneemt.
Als hij vol is dan even in de koelkast voor extra koelte en dan om je nek.
Blijft urenlang je nek koelen.
Ik weet dat je hier geen reclame mag maken maar ik heb er veel baat bij.

Re: Gouden tip

4
Carla41 schreef:wie heeft de volgende tip?
"ik heb een vakje in mijn pet gemaakt waar ik een paar ijsklontjes in stop ".........

Die flyer-TIPS van Sandd : allemaal prima hoor , maar
één item mis ik in het lijstje , en dat is financiéle compensatie bij extreme weersomstandigheden.

Vandaag deed ik er beduidend langer over dan gemidd.
Postbezorger Sandd

Re: Gouden tip

5
@fred

heb je gelijk in fred.. we hebben tot nu toe niet de mogelijkheid om extra tijd te schrijven.
iets voor de OR om aan te kaarten.. :roll:
Zeker nu een "hittegolf" vanaf heden in de toekomst om de drie jaar kan voorkomen .
Nu zal het verweer van Sandd zijn: dat we tussen 8 - 18 uur kunnen bezorgen..
We kunnen zo goed als mogelijk op het heetst van de dag tussen 12 - 16 uur vermijden..
En ik vond het buiten die uren redelijk te doen.


bij Postnl hebben postbezorgers die mogelijkheid nauwelijks.. " ik las vandaag:
onze post is pas om 12 uur aanwezig; dus gisteren kon ik met 39 graden op het heetst van de dag bezorgen! "
aldus een postbezorger van postnl.

Re: Gouden tip

6
Nou Carla41. Ik heb geen medelijden met PostNL hoor. Zij krijgen vast meer uren omdat ze vast (meer) post hebben dan wij. Waarschijnlijk verdienen ze dus meer. En ze hoeven niet te sorteren. Dat moesten wij donderdag met hoge temperaturen ook nog doen.

Re: Gouden tip

7
@postbode7

je hoeft geen medelijden te hebben postbode7
het was slechts een vergelijking.

dat er meer post is, valt in de praktijk wel mee hoor.
op daldagen is er zo weinig dat je met gemak van 5 straten 1 bundeltje maakt.
1 tas gemiddeld per wijk. :D

Re: Gouden tip

8
Waarschijnlijk verdienen ze dus meer
We verdienen ontzettend veel bij PostNL, alleen we krijgen het niet ;)

Voor de volgende hittegolf nog wat tips:
1) Vul een flesje voor de helft met water, leg het in het vriesvak en vul het bij voordat je de deur uitgaat. Dan heb je lekker koud water i.p.v. een soort thee aan het eind van de dag.
2) Maak je eigen sportdrank: een laagje sap, snufje zout, snufje magnesiumpoeder en aanvullen met water. Even schudden en klaar.
3) Eet tussendoor wat chips of zoute drop (i.v.m verlies van zouten als je veel zweet)
4) Pas je werktempo aan. Rennen, vliegen, hollen, vallen, opstaan en weer doorgaan kun je weer doen als de temperatuur wat kouder is.
5)Zelf vind ik het bij zonnig weer altijd wel prettig om een pet te dragen, dan hoef je niet zo te turen om de adressen nog te kunnen lezen.
6) Geniet van het mooie weer. Voor je het weet loop je weer in je regenpak en/of met thermokleding aan.
cron