Juist adres, maar verkeerde wijkcode

1
Vandaag heb ik een aantal poststukken ontvangen, waarop een juist, bestaand adres staat en daaronder mijn wijkcode afgebeeld, alleen vallen de adressen niet in mijn wijk.

Wat doen jullie in zo'n geval? Als het adres in de buurt van je wijk is, alsnog bezorgen? Of retour sturen? Indien dit laatste, welke reden geven jullie aan op de sticker? In mijn ogen dekken de op de sticker genoemde redenen niet de lading. Misschien optie 5 aanvinken met als aanvulling dat het adres wel bestaat maar dat de code onjuist is?

Hoewel ik mijn tc al gemaild heb en deze vraag ook aan haar heb voorgelegd, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

2
Je dient in te vullen straat/huisnummer bestaat niet. Kijk naar de postcode die valt wel in je wijk? De gedachte hierachter is dat jij niet hoeft uit te zoeken of het adres wel of niet bestaat. Immers de straat kan bestaan maar het nummer niet. Het poststuk moet door jouw collega bezorgd worden. Dus het adres moet aangepast worden. Anders komt er twee keer Sandd bezorger bij hem of haar aan de deur.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

4
Annezech, ik neem aan dat je via Sandd werkt?

Dan doe je dit:

Je moet een memo op de envelop plakken met daarop de juiste wijkcode en dan in de krat terugleggen.

In dit geval moet je geen retoursticker plakken. En zeker niet met adres bestaat niet. Want hij bestaat nl wel, maar hij hoort bij een andere wijk. Zo komt de envelop de volgende week in de krat van je collega.

Zo hebben wij het opgelegd gekregen van Postservice nav de te volgen regels van Sandd.
Ik krijg vaak sorteerfouten in mijn Postservice bakken en dan plak ik er een memo met de juiste wijkcode. Tot nu toe nooit iets nog een keer gehad.

Ik neem dat je coordinator je wel een mail terugstuurt met de juiste handelwijze.

Heb je geen schrijven ontvangen waar het misschien vermeld staat. Het kan best zijn dat de rwgel misschien bij jullie weer anders is.

Voor het geval je bij Postnl werkt, want je hebt het over tc, dan moet je een herstelsticker plakken over de oranje code rechtsonderaan. En aankruisen "herstellen aan geadresseerde" Aankruisen de reden en de postcode en huisnummer in de bestemde vakken zetten. Daaronder staan nog aan te kruisen soorten bijv postbus etc.
Je hebt dan ook een zakjeboekje ontvangen met daarop wat je precies moet doen. Daarna gaat de envelop in de tweelingbrievenbus "overige postcodes" zodat hij de volgende loop meekan.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

6
Dank voor de reacties. Werk idd voor Sandd :D

Lijkt me inderdaad het handigst om 'm retour te sturen met een memo erop (had ook al begrepen dat je niet op het poststuk mag schrijven). Alleen, hoe weet ik de juiste wijkcode? Ach, zal ongetwijfeld antwoord krijgen van mijn tc over het hoe en wat.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

7
Als je de wijkcode niet weet schrijf je op de memo "verkeerde wijk, weet code niet" en desnoods stuur je er een mailtje naar je coordinator achteraan.

Meestal staat de juiste code wel op de envelop en is hij gewoon per ongeluk in jouw bak beland. Dan kun je wel de juiste code op de memo zetten. Soms staat er een adres in een andere plaats op met jouw postcode. Komt hij ook in jouw bak.

Maar dan schrijf ik gewoon de juiste postcode op de memo.

Ach.. als ze maar weten dat hij niet bij jou in de bak hoort.

Werk ze vandaag!

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

8
@annezech

bedoel je met juist slechts dat het adres bestaat.. dan zou ik het volgende doen.

Aankruisen op Retoursticker Sandd:
Na datum van vandaag, en jouw wijkcode

1: straat/en/of huisnummer bestaat niet
aanvullende informatie: wijkcode = verkeerd.

Sorry slagvaardige, maar in dit geval moet je WEL een retoursticker gebruiken anders blijft deze
post in de verkeerde wijkkratten vallen.

annezech, heb je wel een keer een poststuk voor een andere wijk ( en dus ook met een andere wijkcode en fiets je
op weg naar huis langs die straat dan kan je, hoeft niet, het poststuk direct bezorgen..

Maar: om het ingewikkeld te maken :D , ik werk rechtstreeks voor Sandd, werk jij via een onderaannemer, Postservice zoals slagvaardige of een ander dan zijn de instructies mischien wel weer anders.


Ps. het zou handig zijn slagvaardige als allen sandd en onderaannemers hetzelfde beleid volgen :roll:
en natuurlijk heb je gelijk met dat "straat en/of huisnummer bestaat niet aankruisen niet klopt maar ja..
wat is logica? de retourafdeling kan dan met de opmerking wijkcode = verkeerd het toch wel oplossen.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

9
Ik heb er even het Sandd zakboekje bijgepakt.

"Als het adres op het poststuk niet in uw wijk ligt, dan is dit een foutsortering. Op foutsorteringen hoeft u geen Sandd retoursticker te plakken."

Bij ons volstaat een memo in dit geval. Ik zie de enveloppen nooit terug. Ze komen wel degelijk daarna in de juistr kratten voor de juiste wijk. Ik krijg zelf oook weleens een envelop die een vorige slag bij een andere wijk heeft gezeten. Zit er een memo op met DAZ en mijn wijkcode.

Volgens mij staat er bij ons in het Postservice portaal ook een instructie. Ik zal eens even kijken wat daar staat. Maar het bovengeschrevene is een Sandd instructie van Sandd Apeldoorn zelf.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

10
Dit komt van Sandd zelf:

1. Straat en/of huisnummer bestaat niet
Het poststuk heeft jouw wijknummer, maar de straat of het
huisnummer bestaat niet. Deze retourreden vink je tevens in
onderstaande situaties aan:
A. Het pand op dit adres is gesloopt.
B. Het is een nieuwbouwpand waarvan het huisnummer
onvindbaar is.
Indien sprake is van situatie A of B, vermeldt dit dan tevens als
aanvullende informatie op de retourstickers.

Let op! Als het poststuk niet voor jouw wijk bestemd is. Dan is er sprake van een
foutsortering. Op een foutsortering wordt geen retoursticker geplakt.


Adres onvolledig
Het adres komt voor in jouw wijk, maar onderdelen van het adres
ontbreken of zijn niet correct. De straatnaam of het huisnummer
mist bijvoorbeeld. Bij het ontbreken van een
huisnummertoevoeging dient tevens deze optie aangekruist te
worden.
3. Onleesbaar adres
Het adres dat op het poststuk staat is onleesbaar. Dit kan
verschillende oorzaken hebben.
Let op! Deze retourreden vink je niet aan als een gehele straatnaam ontbreekt. In
dat geval vink je retourreden 2 aan.
4. Geweigerd
Als de geadresseerde het poststuk niet wil aannemen is het poststuk ‘geweigerd’ en kun je deze retourreden
aankruisen. Belangrijk hierbij is dat Sandd alleen op adres bezorgt, niet op naam. Probeer in eerste instantie
altijd met de ontvanger overeen te komen dat het poststuk afgeleverd dient te worden.
5. Brievenbus vol / dicht of niet aanwezig
Bij Sandd staat persoonlijke dienstverlening hoog in het vaandel. Dat betekent dat we bereid zijn net die ene
stap extra te zetten. Bezorg je bijvoorbeeld in een winkelstraat en is er geen brievenbus aanwezig, loop dan
even de winkel in om de post persoonlijk af te leveren. Als je de post niet kunt bezorgen doordat het pand
geen brievenbus heeft, of wanneer deze dicht, vol of onbereikbaar is, kun je deze retourreden gebruiken. Deze
retourreden vink je tevens aan wanneer de brievenbus te klein is, vermeld dit dan tevens als aanvullende
informatie op de retoursticker.
‘Verhuisd’ of ‘overleden’
Verhuisd of overleden zijn geen correcte redenen van retour. Sandd heeft de afspraak met de klant dat wij op
straat en huisnummer bezorgen en niet op naam. Een geadresseerde is zelf verantwoordelijk om een
adreswijziging door te geven aan de afzender. Dus als straat en huisnummer correct zijn, kun je het poststuk
bezorgen. Uitsluitend wanneer de bewoner persoonlijk aangeeft de post niet te willen aannemen kun je het
retour sturen met een retoursticker erop. Kruis in dat geval de reden ‘geweigerd’ aan.
Retour sturen van retouren
Voorzie alle retouren van een retoursticker en geef deze samen met eventuele foutsorteringen in een zwart
krat mee aan de chauffeur.
cron