Snertweer

1
Normaal ben ik nu aan het werk, maar ik ga vanmiddag maar beginnen.
Het regent en waait hier al een hele ochtend :cry:
Volgens de buienradar zou het tegen 14.00 droog moeten worden.
Heb nu wel vanmorgen mijn huishouden al kunnen doen (Y) dus vanmiddag als ik terugkom lekker relaxen.
Iedereen die nog moeten gaan bezorgen succes :!:

Re: Snertweer

3
Met die onhandige doosjes van de PCL erbij is de post echt niet droog te houden. Er ligt nog een halve kamer vol met dat spul, maar ik stop er even mee. Misschien is het eind van de dag wat droger, kan ik er ook meer meenemen.

Chauffeur kwam de kratten (14) halen en zei: is dit van drie weken? ;-)

Re: Snertweer

5
Hier werd het wat droger en toen heb ik zo'n driekwart gelopen. Nu zo de kinderen hhalen en als mijn man vanmiddag thuis is hoop ik het laatste stukje ook droog te doen.
Succes allemaal

Re: Snertweer

7
@Carla: thanks. Wel wat opgeknapt, maar het lopen valt mijn maag nog erg zwaar!

Hier ook geen doosjes. Die had ik een week geleden wel.
nog wel af en toe een verdwaalde postcode loterij agenda! Had er vandaag weer 1!

Re: Snertweer

8
Ik heb wel al mijn wijk gelopen met, inderdaad, k.. weer ofwel snertweer. Regen en nog eens regen en harde wind die de flappen van de tassen omhoog blaast. Tegen dat ik klaar was leek ik op iemand die in het kanaal gevallen is en een nat pak had gehaald. Kon alles uittrekken en kon droge kleren aan doen. Toen ik daarna naar buiten keek werd de lucht mooi blauw en nu schijnt zelfs de zon. Ja, moeten ze nou mee komen. Als ik dat had geweten had ik ook gewacht. Hoef vanmiddag niet naar de AH want daar ben ik gisteren met mijn dochter al gezellig naar toe geweest. Hm, hm, het bedrag dat ik bij de zelfscan af moest rekenen loog er niet om. We gaan op 1e kerstdag met 5 personen gourmetten en hebben een hele portie vlees e.a. dingen ingeslagen. Gelukkig heb ik deze maand ook anderhalve week een extra wijk gedaan met twee klappers van over de 1100 stuks. Bij Axender waren het er vorige week 17 folders. Dus weer extra verdiend. Na de kerst maar weer rustig aan doen. Ach, het is maar een keer per jaar kerstmis.
Weten jullie wat de prognose is voor komende dinsdag? Stond niet op mijn wijkplanning. Wel die van 30 dec. en 2 jan. Toch zullen we komende dinsdag wel post moeten bezorgen.

Re: Snertweer

9
Vanmorgen was het hier in Rotterdam Zuid ook niet erg geweldig weer (regen en harde wind). Heb zo veel mogelijk de post droog kunnen houden gelukkig; al was ik zelf aardig doorweekt. Eenmaal thuis werd het weer beter. Het is dat ik vanmiddag een afspraak buiten de deur heb en zo een weekendje weg ga, anders was ik vanmiddag de post gaan bezorgen...

Had ook al last van de wind, probeerde zo veel mogelijk de post in de tassen droog te houden, maar dat is nogal lastig als om de haverklap de flappen van de tassen omhoog waaien.

Re: Snertweer

10
postbode7

Een goeie tip voor opwaaiende kleppen .
Draai in het houten plankje een schroef met oog(aan beide kanten van de fietstas natuurlijk)
Aan de kleppen zit een soort platte spijker, als je hier een elastiek om heen doet kan je het aan de schroef met oog bevestigen(zo blijft de post ook droger en waait het niet op)hopelijk begrijpt u/je wat ik bedoel (Y)
cron