Invalwijk

1
Loop ik van de week een invalwijk wordt ik gelijk al aangesproken.
Een paar adressen hebben al een tijdje geen bankafschriften gehad,heb ik weer :roll:
In mijn eigen wijk heb ik hiet nooit klachten over :D
Volgende heb ik die invalwijk ook nog,en daarna begint de zoveelste nieuwe bezorger.
Ik ben benieuwd voor hoe lang :!:

Re: Invalwijk

3
Ik wijs mensen er steeds vaker op, dat vooral banken nogal eens slecht geadresseerde afschriften sturen.
Bijvoorbeeld geen etage vermeld, waar 8 gezinnen op 1 trap wonen, terwijl op de deur ook nog eens hooguit 2 naambordjes zitten. Ik ben ook zelf veel strenger geworden met het retourneren van beroerd geadresseerde bankpost.

Re: Invalwijk

5
Carla41 schreef:@Redsquirrel

"waar 8 gezinnen op 1 trap wonen" je zal het wel niet echt zo bedoelen maar het leest heel grappig (Y)
Ik snap dat het klinkt alsof het rechtstreeks de Facebook pagina "taalvoutjes" op kan,
maar het wordt toch echt dagelijks zo gezegd: "In die buurt wonen gemiddeld 8 gezinnen op 1 trap".
Niemand zegt: "In die buurt delen 8 woningen verdeeld over 4 etages 1 trapportaal dat uitkomt op een gemeenschappelijke voordeur".

Sommige stijlfiguren worden tegenwoordig ook aangemerkt als taalfout.
Bijvoorbeeld "Pars pro toto" (iets of iemand aanduiden aan de hand van een onderdeel): "Daar ging die rode baard weer voorbij".
cron