afgeschreven na 5 jaar trouwe dienst

1
Sandd kan zonder opgaaf van reden een wijk veranderen van een oudere werknemer.Zonder problemen 5 jaar door weer en wind de post bezorgd in een dorp.Behalve de bezorging ook nog een sociale funktie voor de mensen in het dorp:praatje,hulp,boodschapje,controle,blije gezichten!!!!Dit alles op het fietsje ,iedereen blij. Nu zonder opgaaf van rede een wijk gekregen die niemand wil en waarbij grote afstanden afgelegd moeten worden ,meer dan 12!!!! KM Het dorp is overgenomen door een jonge werknemer,goedkoper!!!!!!! Dit doet pijn!!!!!!! Sandd zo ga je niet met mensen om!!!!!!!

Re: afgeschreven na 5 jaar trouwe dienst

2
winter schreef:Sandd kan zonder opgaaf van reden een wijk veranderen van een oudere werknemer.Zonder problemen 5 jaar door weer en wind de post bezorgd in een dorp.Behalve de bezorging ook nog een sociale funktie voor de mensen in het dorp:praatje,hulp,boodschapje,controle,blije gezichten!!!!Dit alles op het fietsje ,iedereen blij. Nu zonder opgaaf van rede een wijk gekregen die niemand wil en waarbij grote afstanden afgelegd moeten worden ,meer dan 12!!!! KM Het dorp is overgenomen door een jonge werknemer,goedkoper!!!!!!! Dit doet pijn!!!!!!! Sandd zo ga je niet met mensen om!!!!!!!
Zeg, je hebt het hier wel over het bedrijf wat verkozen is tot beste werkgever van Gelderland, en de op 21-na-beste werkgever van Nederland ;)

Heb je een arbeidsovereenkomst bij Sandd? Ik dacht dat bij Sandd iedereen hetzelfde uurloon verdiende (minimumloon voor 23 jaar en ouder) ongeacht de leeftijd. Dus een oude werknemer kost evenveel als een jonge.

Re: afgeschreven na 5 jaar trouwe dienst

3
@winter
Allereerst goed waardeloos als je je Vaste wijk verliest na zoveel jaar !
Heb je behalve hier, direct naar je coordinator gebeld en om uitleg gevraagd?

Vraag een gesprek aan op het depot en laat je niet telefonisch afschepen.
Het kan nog veranderd worden als je voet bij stuk houd.

In het kader van Sandd 2.0 streven ze er naar , zo mogelijk bezorgers in te zetten in hun eigen woonwijk.
of de bezorger hier nou blij mee is of niet.

Als je nu een wijk krijgt met afstanden Meer dan 12 km.. doe je het dan nog op de fiets?
Krijg je een brommervergoeding/ autovergoeding/ sowieso een HOGERE Wijkvergoeding?

Zoals Newman zegt verdient een ieder hetzelfde minimumloon voor 23 jaar en ouder bij Sandd.
dus daar kan het niet inzitten.
En ben je voor de dorps wijk te duur(?) maar voor de buitenwijk niet(?) Klinkt niet aannemelijk.

Re: afgeschreven na 5 jaar trouwe dienst

4
Als je steeds 12 kilometer heen en terug moet fietsen dan maak je meer uren dan in de planning staat dus moet je meer betaald krijgen. Ook de herlaadvergoeding is met 12 kilometer een schijntje. Ik zou meteen ontslag nemen zonder twee weken van te voren te waarschuwen. Schandalig.
Er is wel een man in Amsterdam is verhuisd maar nog steeds de post bezorgd in zijn oude buurt twee wijken verder en dat is ver in Amsterdam. Dat vertelde de chauffeur me.

Re: afgeschreven na 5 jaar trouwe dienst

5
Inderdaad, het salaris is voor iedereen hetzelfde dus of je nu 18 jaar bent of 59 maakt niets uit. Ik loop ook in een dorp en met mij nog 2 collega's. Ik ben voor die 2 ook de vervanger. Een van hen is weer mijn vervanger. Daarmee help ik hen en het levert mij soms weer extra salaris op. Is nooit weg. Ga gewoon protesteren (depot bellen en zeggen dat je het er niet mee eens bent en om uitleg vragen). Maar als je OVO bent is dat best protesteren best lastig want dan kunnen ze je ineens op straat zetten. Echter, jij kan dan ook ineens opzeggen. Ik heb CAO en dan is dat heel wat lastiger. Maar als je al 5 jaar tot volle tevredenheid de post bezorgd hebt zullen ze toch wel in overleg met je willen gaan. Die jongere moet ook eerst informeren welke wijk hij zou krijgen en als hij die niet wil, dan solliciteert hij gewoon niet. Maar ze moeten iemand die al jaren een vaste wijk heeft niet opzij zetten voor een nieuwe bezorger. Ik mocht toen ik van 2 naar 1 wijk moest ook kiezen welke wijk ik aan zou houden. De grootste dus (echt wel). En mij zetten ze ook niet zomaar op een wijk in Breda als ik dat niet wil. Te lange aanvoerroute. Ik krijg die trolley niet in mijn auto hoor (te zwaar voor iemand van nog geen 50 kg). De auto is wel groot genoeg maar mijn kracht niet. Lijkt me wel lekker met een paar flatjes (tenminste zolang alles in de brievenbus beneden past). Sterkte en succes met jouw protest. Hopelijk voor jou komt het goed.

Re: afgeschreven na 5 jaar trouwe dienst

6
winter schreef:Sandd kan zonder opgaaf van reden een wijk veranderen van een oudere werknemer.Zonder problemen 5 jaar door weer en wind de post bezorgd in een dorp.Behalve de bezorging ook nog een sociale funktie voor de mensen in het dorp:praatje,hulp,boodschapje,controle,blije gezichten!!!!Dit alles op het fietsje ,iedereen blij. Nu zonder opgaaf van rede een wijk gekregen die niemand wil en waarbij grote afstanden afgelegd moeten worden ,meer dan 12!!!! KM Het dorp is overgenomen door een jonge werknemer,goedkoper!!!!!!! Dit doet pijn!!!!!!! Sandd zo ga je niet met mensen om!!!!!!!

Het is fijn dat Sandd medewerkers zo'n mededogen tonen op deze pagina. De bezorger in kwestie heeft er alleen niets aan. Deze oudere werknemer wil alleen de eigen wijk terug. Ik neem aan dat de bezorger allang heeft verzocht om in de eigen wijk te kunnen blijven bezorgen. Waarom gaan andere Sandd medewerkers er vanuit dat bezorgers de coördinator niet zouden bellen?
Deze bezorger klaagt zijn nood. En terecht.

Re: afgeschreven na 5 jaar trouwe dienst

8
Heb ik ook eens gehad. Ik had 1 jaar eerder om een andere wijk gevraagd omdat ik door kinderen werd gepest. Op het moment had mijn coördinator mij opeens op een andere wijk gezet(zonder aankondiging!) en ik vroeg waarom? Zij zei omdat je erom vroeg. Nou zeg dat was 1 jaar geleden! Nu word ik helemaal niet meer gepest.... :!: Dus gevochten om mijn wijk te behouden. Tevergeefs! Maar o god door heel veel geluk nam de nieuwe bezorger ontslag en kon ik toch nog terug naar mijn oude wijk!
ex Sandd Postbezorgster

Re: afgeschreven na 5 jaar trouwe dienst

10
12 km fietsen teveel? had ik die maar, ik heb een buitenwijk van jawel meer als 31 km!!! de wijk is groter geworden destijds en vreemd genoeg krijg ik sindsdien minder geld als voorheen. oprijlanen die vrijwel net zo lang zijn als de weg ernaast, is niet te doen met de fiets, met wat tegenwind kom je geen steek verder, dus kost mij benzinegeld ook nog van het weinige dat we al krijgen, maar ja, je mot wat, anders krijg je weer kritiek dat je op je gat thuis zit en niet zou willen werken, ik wil werken, maar zou fijn zijn als ik betaald krijg naar wat ik doe. postnl doet die buitenwijk overigens wel met de auto, die zie ik met hun auto steeds voorbij komen. even zwaaien naar elkaar, wat dat betreft hebben ze het daar beter voor elkaar.
cron