Re: Waarom bezorg jij?

11
Berber schreef:Zo nou mijn post is alweer heerlijk bezorgd. In 1 gedeelte stonden makkelijk alle brievenbussen open van de post NLér die vergeten was de post door te duwen. Voor mij makkelijk, maar niet netjes.
In onze wijk hebben we een aantal kleppen die echt moeilijk open gaan. Je bezeert je eraan als je
het niet weet. Ik heb met de collega van PostNL afgesproken dat ik ze open laat staan (zonder dat er
post uitsteekt) en dat hij ze dicht doet als hij post aflevert. Werkt goed tot nu toe.
Ik overweeg nu wel om er even met siliconenspray langs te gaan op een avond, want het kost
wel allemaal tijd.

Re: Waarom bezorg jij?

15
@redsquirrel: maar bij mij had de post' nler de brievenbussen openstaan en de post eruit hangen. Dus dat heeft niets met haperende brievenbussen te maken :roll:

Nou ga vandaag beginnen met de agenda's. Heb de enveloppen gesorteerd liggen en de agenda's in mijn tas en steek ze ter plekke in. Anders wordt het zo'n zoekwerk in je tas naar de juiste agenda.
Doe nu eerst mijn twee grote straten. Heb 53 agenda's mee, maar da's te weinig voor die twee straten.

Re: Waarom bezorg jij?

16
jandegraaf schreef:ga dan gelijk even bij de dokter langs die heeft misschien wel een pilletje voor jou siliconenspray waarom plaats je geen nieuwe brievenbussen.
gewoon belachelijk ben je soms van een andere planeet ?
Ik los graag zelf problemen op waar dat mogelijk is. Dat deed mijn oom ook altijd die bij de PTT werkte.
Die bussen zijn bijna niet open te wrikken. Mijn ervaring is dat de mensen die er wonen dit zelf niet merken, omdat ze nooit iets door hun eigen brievenbus gooien.
Jouw oplossing is meer iets voor de woningbouwvereniging. Die kiest altijd gelijk het duurste en meest omslachtige. :mrgreen:
In allebei mijn wijken hebben de woningen geen tuinen aan de voorkant en ik kom ook nooit honden tegen want de meeste bewoners zijn moslim.

Re: Waarom bezorg jij?

19
Een strakke veer lukt niet met een spuitbusje,dan kan je beter op je ronde een gereedschapkist meenemen. :lol:
Vandaag 5 agenda's niet kunnen bezorgen door doe het zelf en design brievenbussen.
Bewoners waren niet thuis,of zo handig een rolluik naar beneden gedaan tegen de zon waarbij de bel ook verdwijnt.
Maar aanhouder wint en vrijdag nieuwe kansen.

Re: Waarom bezorg jij?

20
Er zijn (naast inkomen) zeker meer dingen belangrijk aan werk. Na veel vallen en opstaan (helaas ook weer terugvallen) ben ik helaas volledig afgekeurd door UWV. PostNL nam mij desondanks aan, gaf mij een kans. En omdat ik zoveel mogelijk wil werken voor mijn geld greep ik die aan. Inmiddels vast contract, de smaak te pakken ;-) en ook nog werk voor de concurrent. Het gaat dus best goed, eigenlijk te goed. ;-) Beide bedrijven willen alleen maar meer (meer-meer) van mij.
Voor elke euro die ik verdien betaal ik nu anderhalve euro terug aan UWV. Dus dat ik voor het geld werk kan ik echt niet meer zeggen. En toch – ook al lever ik uiteindelijk alles (en meer) weer in – vind ik het belangrijk dat er een fatsoenlijk inkomen (waardering) tegenover staat. PostNL is Sinterklaas al niet, maar bij de onderaannemer van Sandd verdien ik de helft (per uur) voor ongeveer hetzelfde werk! Dat vind ik niet kloppen...

Toen ik werd afgekeurd gaf UWV aan dat vrijwilligerswerk niet wordt toegestaan als het iets is wat eigenlijk betaald werk zou moeten zijn, dit om misbruik en oneerlijke concurrentie te voorkomen. Ik vraag me soms af hoe ze denken over onderbetaald worden, werken onder het wettelijk minimum loon.
cron