Waarom bezorg jij?

1
Ok eerlijk waar ik word de laatste dagen een beetje triest op dit forum. Tuurlijk weet ik dat ik niet goed betaald word, maar wisten we dat niet al toen we aangenomen werden?
Ik ben gaan lopen om iets extra's te verdienen. Heb jaren thuis gezeten voor de kinderen en nu de jongste naar school is ben ik gaan werken als bijverdienste onder schooltijd. Dit was het enige wat onder schooltijd kan. PostNL start hier pas om half 11 en dat is echt te laat. En dus hoop ik dat deze opbrengsten voldoende zijn om de gaten te dichten in ons huishouden.
Waarom bezorg jij (nog)?

Re: Waarom bezorg jij?

2
Ik vind het heerlijk om lekker mijn eigen gang te gaan. Ben graag mijn eigen baas en vind het heerlijk om lekker buiten in beweging te zijn. Af en toe met mensen kletsen en even geen zorgen aan het hoofd te hebben.

Ik heb ook absoluut geen hekel aan het bezorgwerk. Vind het zelfs erg leuk om te doen. Net als het werken op een reisbureau wat ik vroeger deed voordat de jongste werd geboren. Ik vind dit werk ook erg leuk om te doen. Daarom hou ik het ook al zolang vol. Haha

Haha ik zit nu op de bank en kijk even naar de tv waar de oudste naar Utopia zit te kijken. Zie ik net een Postnl bezorger de post aan een van die lui geven. Haha

Ja de verdiensten zijn handig. Wij sparen ervan. In die tien jaar dat ik bezorg al een aardig potje op kunnen bouwen. En we gebruiken het voor de extraatjes. De oudste is net van de middelbare school af. Gaat nu naar het MBO. Heeft schoolboeken (allemaal koop. Dang) nodig en de jongste zal ook iets gaan koaten als zij over drie jaar gaat studeren.

Dus ook al verdienen we niet veel. Ik ga lekker door!

Maar je hebt helemaal gelijk. Ik was ook een van de 'piepers' haha en vergat een beetje de leuke dingen.
Heel goed dat je ons weer even met de voeten op de grond zet. (Y)

Re: Waarom bezorg jij?

3
Voor mij is het een extraatje voor het gezin en tevens een gezonde bezigheid voor mijn eigen :D
Er zijn altijd wel mensen die klagen,let ik gewoon niet op :!:
En inderdaad je wist van te voren dat je niet slapend rijk gaat worden hiervan.

Re: Waarom bezorg jij?

5
Ik bezorg omdat:
- ik door reorganisatie ontslagen was en werk zocht. Lukte niet. Zal met de leeftijd te maken hebben (59)? Ik moest toch
geld verdienen en dan doe ik het liever met prettig werk.
- ik het prettig vind om werk te hebben waarbij ik de nodige beweging krijg. Goed voor de conditie.
- ik zo lekker buiten ben (wat minder lekker als het slecht weer is) en voldoende daglicht krijg
- ik zelf graag post in mijn brievenbus krijg en anderen ook veel post gun en mijzelf veel salaris :lol:
- ik zo lekker wandel en fiets en nog geld verdien ook en er geen baas over mijn schouders kijkt of ik het goed doe. Deze
baas laat achteraf controleren (prima, want kwaliteit is belangrijk)
- ik zelf mag bepalen hoe laat ik begin (bij weinig post begin ik wat later en bij veel post vroeg)
- ik tijdens het werken wat kan drinken en eten als ik dat wil en dat lukt op kantoor vast niet
- ik zo geen last heb van konkelende collega's die weinig uitvoeren
- ik mijn eigen tempo kan bepalen en lekker vlot door kan lopen

Re: Waarom bezorg jij?

7
Zo nou mijn post is alweer heerlijk bezorgd. In 1 gedeelte stonden makkelijk alle brievenbussen open van de post NLér die vergeten was de post door te duwen. Voor mij makkelijk, maar niet netjes.

De agenda's nog niet gedaan. Mijn man heeft vandaag vrij en dat gebeurd echt zelden! Dus morgen weer een dag!

Re: Waarom bezorg jij?

8
Nee, de agenda's ga ik ook pas vanaf morgen doen. Ik trek daar morgenochtend en donderdagochtend voor uit. Vrijdag komen ze de andere dozen brengen, die voor de niet NPL leden.

Wat heerlijk dat je man vandaag vrij heeft. Het is prachtig weer. Geniet ervan! :)

Re: Waarom bezorg jij?

9
p.s. Even nog een verklaring voor het gepiep. Ja we wisten dat we niet goed betaald zouden worden, toen we begonnen, maar het werd lang niet zo slecht betaald toen we begonnen. Het is langzaamaan nog veel slechter geworden. Onderaannemers geven zelfs nog nog veel minder aan hun bezorgers, dan Sandd aan bezorgers betaald, rechtstreeks of onder OVO. Het wordt steeds minder, i.p.v. meer.
Dat is het hele eiereten. ;)

Re: Waarom bezorg jij?

10
Ik ben door het UWV 100% afgekeurd en dan willen ze je nergens hebben voor een bijverdienste. Bij Sandd kon ik als OVO 'er gewoon terecht. Ik hoef ook niet bang te zijn dat ik te veel verdien waardoor ik wordt gekort op mijn uitkering.
cron