Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.
Geplaatst: 23 apr 2013, 07:45
Beste collega's.
Na alle lovende woorden over hoe goed Sandd bezig is en hoe hard ze groeien toch even de nadelen op een rij:
De hoeveelheid vaste uren die je uitbetaald krijgt bij Sandd is de helft van je werkelijke uren!
Door dat lage aantal vaste uren in je contract hoeven ze je later geen pensioen te geven.
Je krijgt wel wat extra uren uitbetaald maar dat haalt het bij lange na niet bij de werkelijk gewerkte uren.
En hoe komt dat? Omdat ze klein begonnen zijn, toen was dat sorteren zo gedaan en het bezorgen ging ook snel!
Maar ze vergeten bij Sandd, dat als de hoeveelheid post toeneemt, het sorteren en zetten ook veel meer tijd kost!
Voor het sorteren van 400 stuks staat 1 uur werktijd. maar het zetten op huisnummer, het bundelen en het inpakken van je tas gaat dus in je eigen tijd. En dat is ook een uur.
Als je ziek bent, krijg je de eerste week geen loon! Van je karige salaris gaat dus wachtgeld af.
De eerste maand moet je je telefonisch afmelden, je krijgt daarvoor geen telefoonvergoeding.
Je moet je elke keer afmelden per telefoon of e-mail, wie betaalt dat?
Je krijgt lijsten om tijdschriften af te vinken, wie betaalt die extra tijd?
Sandd haalt alleen maar binnen en groeit en doet daarna financieel niets voor haar personeel dat elke keer weer die berg post bezorgt.
O ja, wel een " bezorger van het jaar" uituitgebreid in beeld brengen in de hoop dat iedereen zich nog meer gaat inspannen. Ondertussen wel na elke fout aan de telefoon hangen.
Een vergoeding voor fietsslijtage of lekke banden heb ik ook nog niet gezien.
En O, ja wat zijn ze goed bezig bij Sandd; er is nauwelijks verloop! Ik snap best dat het verloop klein is, hallo er heerst al twee jaar een crisis en de meeste medewerkers zijn boven de 50, je bent al blij dat je een baantje hebt!
Bij Sandd gaat alle winst naar het topkader. Zeker nu het zo groeit.
Wij als werkvolk krijgen niets.
Vandaar dat ik vind: Sandd verrijkt zich ten koste van de werknemer!
Sunny Moon
Na alle lovende woorden over hoe goed Sandd bezig is en hoe hard ze groeien toch even de nadelen op een rij:
De hoeveelheid vaste uren die je uitbetaald krijgt bij Sandd is de helft van je werkelijke uren!
Door dat lage aantal vaste uren in je contract hoeven ze je later geen pensioen te geven.
Je krijgt wel wat extra uren uitbetaald maar dat haalt het bij lange na niet bij de werkelijk gewerkte uren.
En hoe komt dat? Omdat ze klein begonnen zijn, toen was dat sorteren zo gedaan en het bezorgen ging ook snel!
Maar ze vergeten bij Sandd, dat als de hoeveelheid post toeneemt, het sorteren en zetten ook veel meer tijd kost!
Voor het sorteren van 400 stuks staat 1 uur werktijd. maar het zetten op huisnummer, het bundelen en het inpakken van je tas gaat dus in je eigen tijd. En dat is ook een uur.
Als je ziek bent, krijg je de eerste week geen loon! Van je karige salaris gaat dus wachtgeld af.
De eerste maand moet je je telefonisch afmelden, je krijgt daarvoor geen telefoonvergoeding.
Je moet je elke keer afmelden per telefoon of e-mail, wie betaalt dat?
Je krijgt lijsten om tijdschriften af te vinken, wie betaalt die extra tijd?
Sandd haalt alleen maar binnen en groeit en doet daarna financieel niets voor haar personeel dat elke keer weer die berg post bezorgt.
O ja, wel een " bezorger van het jaar" uituitgebreid in beeld brengen in de hoop dat iedereen zich nog meer gaat inspannen. Ondertussen wel na elke fout aan de telefoon hangen.
Een vergoeding voor fietsslijtage of lekke banden heb ik ook nog niet gezien.
En O, ja wat zijn ze goed bezig bij Sandd; er is nauwelijks verloop! Ik snap best dat het verloop klein is, hallo er heerst al twee jaar een crisis en de meeste medewerkers zijn boven de 50, je bent al blij dat je een baantje hebt!
Bij Sandd gaat alle winst naar het topkader. Zeker nu het zo groeit.
Wij als werkvolk krijgen niets.
Vandaar dat ik vind: Sandd verrijkt zich ten koste van de werknemer!
Sunny Moon