Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

44
Ik ben het juist met je eens Peterb. Ik vind dat als de bezorger beter betaald wordt en betere arbeidsvoorwaarden heeft, hij ook gemotiveerder zal zijn. Dat is uiteindelijk ook beter voor het bedrijf. Het is dus een win, win situatie. Ik vind ook dat de arbeidsvoorwaarden veel beter moeten worden. Ik vind ook dat als iemand het niet eens is met bepaalde zaken, hij erachter aan moet gaan. En moet staan op zijn rechten.

En ik heb geen citaat overgeschreven hoor. Ik bevestigde juist wat je geschreven had, omdat ik het er volledig mee eens ben.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

45
Nog een rotstreek van Sandd , ze bestede werk uit naar Metro post Hengelo waar ik al 10 jaar voor werk dus ook ergens nu ook 4 jaar voor sandd. Nu heeft Sandd het contract van Metro post beeindigd terwijl ze de gewenste percentage van de postbezorging haalde . Nu kunnen de bezorgers van metro post zich aan melden bij sandd , het probleem is je krijgt een andere veel kleinere wijk , geen cao omdat je , je eerst moet bewijzen dus weer een foefje om onder de cao uit te komen, metro post heeft ongeveer 600 bezorgers tel maar uit de winst voor sandd , terwijl alle bezorgers van metro post al minimaal 4 jaar de post voor sandd bezorgen. Ik heb een groot buiten gebied zeker 600 adressen ik hou hier van nog geen 200 adressen over je krijgt geen km vergoeding terwijl je met je eigen auto rijd of fietst wat haast onmogelijk is en veel meer tijd kost , nu zegt dat je,je km vergoeding van de belasting aan het eind van het jaar krijgt , heb je het ooit zo heet gegeten de belasting die jou km vergoeding betaald . Bij Metro post krijg je bovenop al je vergoedingen extra km vergoeding bijv. inkomen per jaar incl km vergoeding 6000 euro waarvan 2000 km vergoeding dan betaal je alleen belasting over de overgebleven vergoeding , hoe kan sanndd er dan vanuit gaan als je geen km vergoeding krijgt dit van de belasting krijgt , hoe je het bij sandd ook bekijkt je gereden km betaal je gewoon uit eigen zak wat er bij mij op neer komt dat ik nog geen 2 euro per uur overhou.Dus minister Kamp waar blijf je met u vrije post markt in 2009 zou iedere postbezorger al cao hebben , sandd doet niks en postnl moet direct alles veranderen en alle trouwe POSTBODES er uit gooien om mee te kunnen komen met sandd. Alle bezorgers van sandd moeten het werk gewoon neerleggen eerst cao dan verder

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

46
@marinus52
Wat is dan de reden dat Sandd het contract van de rechter mag beeindigen.?
betalingen te laat aan de bezorgers? post te laat bij de bezorgers afgeleverd?

Postedd is een grote (samengevoegde) onderaannemer.
Je loopt dan wel de post van sandd maar werkt voor Postedd.
Zij bepalen dat ze voorlopig geen mensen in dienst willen nemen.

Krijg je sandd kleding/ sandd fietstassen of van postedd.
dat is wel een verschil.

Postedd zal zich wel moeten houden aan de eisen die Sandd stelt. qua wijkgrootte.
en aan het beginsel van 1 vaste wijk per bezorger en daarnaast inval wijken.

Sandd houdt vast aan haar idee van kleine wijken, goed te doen voor 1 bezorger
en bij uitval van een bezorger is dat snel op te vangen.

.Dat de bezorgers grotere contracten willen is voor sandd/postnl niet meer relevant.
als de post maar wordt bezorgd.

Vind je het contract te klein dan zou ik bij Postnl solliciteren.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

48
En Marinus we worden ook onderbetaald bij Metro, Koster zei dat 2013 een mager jaar zou worden maar 2014 stukken beter qua vergoeding, wat een gelul dacht ik toen, inderdaad zo blijkt.
Je hebt helemaal gelijk, vele Metroposters stappen al over en Koster zit straks met de hah krantjes en beetje eigen post, of de bezorging wel zo goed ging bij Metro.....ga er van uit van wel .....
Maar wij kregen magertjes iets kleins voor de Kerst t kon er net af, las je dat Sandd collegas wel leuk verwend waren en dies meer zij. Nooit een gezellige BBQ of treffen voor de bezorgers, ik heb sterk het gevoel dat men nog meer aan ons verdiende.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

49
Ik heb vanaf 15-10-2013 tot 9-11-2013 bij Sandd gewerkt als postbezorger 2x per week.

Zij beloofde veel waarvan helemaal niets waar van is!!! Ik wil dus graag de mensen waarschuwen die bij Sandd willen gaan werken, want zij buiten mensen echt uit!!!

Toen ik voor de eerste keer in contact kwam met Sandd aan de telefoon, beloofde die man dat ik 8,53 bruto per uur zou verdienen plus elke maand de 8% vakantie geld boven op je salaris. En dat de overuren zouden worden uitbetaald.
Die man zei als ik geen overuren maakte dat ik ongeveer 220 euro per week zou verdienen (2x per week post doen).. \=

Dit is van alle 1 grote leugen!! ik heb deze maand maar 111, 19 euro ontvangen.. dat is maar voor 12 uur werk.. terwijl ik gemiddeld per post bezorgen en sorteren 4 uur doe. Dus 8 uur per week gemiddeld. Ik heb dus 32,5 uur gewerkt afgelopen weken en maar 12 uur uitbetaald gekregen. Ik heb hierover meteen contact opgenomen en die man zei dood leuk.. wij werken met een normeringssysteem van 3 uur per week.. Terwijl duidelijk in mijn contract staat : De arbeidsduur bedraagt minimaal 3 uren per week. Werknemer verklaart zich bereid maxiaal 16 uren per week arbeid te verrichten.


En ik heb ook mailtjes waarvan de man duidelijk weer zei dat de overuren worden uitbetaald:

Beste Erwin,

Hierbij wil ik me graag afmelden.

Ben 1 uur bezig geweest met sorteren en 2,5 uur met post rond brengen.

Had 1 fout sortering in mijn krat mee gekregen.

Ik had nog 2 vraagjes,

Worden de overuren ook uitbetaald?

En hoe zit het met de kerstdagen en oud en nieuw, want er worden dan veel kerstkaarten bezorgt, maar het is ook een officiële feestdag. (Ik vind het niet erg om te werken, maar even voor de duidelijkheid).

In afwachting van uw reactie.

Mvg,

.....
---------------------------

Goedemorgen ....,



Je contract is gebaseerd op 13 vaste bezorguren en de uren die extra gemaakt worden zullen als meeruren betaald worden.

Dus alle uren 13 + extra uren = … x €8,53 (bruto minimum uurloon) = totaal €… + 8% vakantiegeld = totaal €… (dit wordt uitbetaald).

Je hebt ook nog voordeel door Loonheffingskorting (Let op!! Dit is geen loonbelasting).

Succes,




Met vriendelijke groet,

Erwin Bieshaar
Bezorg Coördinator RWK



Dit is dus niet waar!!! zij beloven een hoop, maar je krijg gewoon niets!!!
Je werkt dus 8 a 9 uur per week.. waarvoor je maar 3 uur uitbetaald krijgt!!!

Ik heb meteen ontslag genomen.. idioten.. je werkt in de regen, in de kou, soms heb je een hele zware ladding van 40 kilo waarmee je moet sjouwen.. en dan is dit hun dank!! pure uitbuiting en bedrogg!!

Ik raad dus iedereen aan die wilt postbezorgen om dit niet bij Sandd te doen.. het bespaard je een hoop elende!!

Hieronder nog wat mailtjes:

Beste Erwin,

Ik zag net dat er een bedrag van maar €111,19 is bijgeschreven op mijn rekening. Terwijl ik incl. Vandaag de afgelopen 4 weken 32,5 uur gewerkt heb. Vanaf welke periode berekenen jullie het salaris? En krijg ik de rest nog uitbetaald?

Mvg,
....

Wijk RWK-095

--------------------------------------------------------
....,


Ik heb aangegeven dat Sandd de beloning vastgesteld heeft op basis van een normeringssystematiek met de volgende componenten: Sortering, Bezorging, Wijkomvang & Wijkspecifieke Omstandigheden.

Je bent gestart met de bezorging op 15 Oktober, dus 5 bezorgingen in Oktober. Halfjaar contract (wekelijks tussen 3 en 16uur werk). Hele maand gewerkt, minimaal 13 vaste uren uitbetaald en meer gemaakte uren als meeruren uitbetaald incl. 8% vakantiegeld per maand. Je krijgt het minimumloon van 23jaar en ouder €8,53 i.p.v. 20jaar €5,24 en je hebt belastingvoordeel door het toepassen van loonheffingskorting.

Er zijn voor de periode Oktober 12uur, totaal €111,19 uitbetaald.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.




Met vriendelijke groet,

Erwin Bieshaar
Bezorg Coördinator RWK


-------------------------------------------------------

Beste Erwin,

Wanneer krijg ik de rest uit betaald?

Want ik heb vanaf 15 oktober tot 31 oktober, 5x de post gelopen en totaal 20 uur gewerkt en maar 12 uur uitbetaald gekregen?


--------------------------------------------------------

..........,


Zoals ik al gemeld heb krijgt geen enkele bezorger de uren betaald die hij/zij ZELF doorgeeft, maar de uren volgens de Sandd Normeringssystematiek zoals ik je al meerdere malen aan heb gegeven.


Met vriendelijke groet,

Erwin Bieshaar
Bezorg Coördinator RWK

--------------------------------------------------------

Sorry maar dan neem ik ontslag, want het is bijna 3x zoveel werk.. Ik heb nu dus eigenlijk voor 3,40 ongeveer per uur gewerkt en daarvan gaat voor mij nog 37% naar de belastingdienst..

Ik heb nog in de regen gelopen, vooral in de winter gaat het weer niet veranderen.

Ik vind dit uitbuiting. Ik dacht dat ik de overige uren uitbetaald zal krijgen als meeruren. Ik heb 32,5 uur gewerkt en krijg maar 12 uur uitbetaald!! Hier kan ik eerlijk gezegd echt boos om worden.

Vertel dit meer ook aan de nieuwe postbezorger, want die neemt dit baantje dan echt niet aan.

Fijne dag nog!
------------------------------------------------------------

Ps aan de telefoon werd ook nog gezegt dat ik ongeveer 220 per maand zou verdienen omdat het 2x per week was..

Niemand en ook echt niemand zal het redden 2x per week in 3 uur sorteren en rondbrengen!!

--------------------------------------------------------------

We hebben alleen Oktober en nog geen November uitbetaald.

De betaling die je nu hebt gekregen is netto.

Belasting is al verrekend.

En je ontvangt nu voor 5 dagen, € 22,24 per bezorgdag (minimumloon 23jaar en ouder is €8,53 per uur en voor een 20jarige is dat €5,24 per uur).

Ik denk dat je dit nergens anders zal gaan verdienen.

Bespreek dit eerst eens met je ouders en denk er dit weekend over na en geef me dan antwoord of je inderdaad gaat stoppen.


Alvast bedankt,


Met vriendelijke groet,

Erwin Bieshaar
Bezorg Coördinator RWK

-------------------------------------------------

Ja ik weet dat alleen oktober is uitbetaald, maar 12 uur voor 5x lopen terwijl ik hierover 20 uur heb gedaan vind ik onredelijk. Ik doe gemiddeld per keer lopen en sorteren 4 uur. En zeker als ik nu november doe krijg ik ook maar 12 uur uitbetaald? Terwijl ik nu al op de 12 uur zit van wat ik gedaan heb?

En ik heb een mbo 4 diploma bedrijfsadministrateur en verdiende voor dit postbaantje 10 euro netto per uur. Kan alleen in deze tijd moeilijk aan een kantoor baan komen, maar daar ben altijd nog naar op zoek. Dus het is zeker zo dat als ik een kantoor baan uiteindelijk vindt meer zou verdienen.

---------------------------------------------------

Je hebt nu voor je gevoel te weinig verdient maar zolang je geen ander werk hebt lijkt mij dit werk nog steeds beter betaald dan een andere baan.

Probeer dit nog even aan te houden totdat je een full time job hebt gevonden.

Laat me even weten of je dit blijft doen dan?

Bedankt,


Met vriendelijke groet,

Erwin Bieshaar
Bezorg Coördinator RWK

-------------------------------------------------------

Ja inderdaad, het is niet voor mijn gevoel want mijn ouders vinden dit ook uitbuiting. Zij hebben zelf gezien hoeveel uren ik hier mee bezig ben geweest. In de regen gelopen ect. Het is ook zwaar werk.. Ook een keer 40 kilo gehad en moeten brengen en sorteren.

Mijn vraag is nu krijg ik in november ook maar 12 uur uitbetaald? Want ik zit nu al op de 12,5 uur van wat ik deze maand gewerkt heb?

-----------------------------------------------------

Hallo ......,

Dan ga ik je vanaf maandag 11 November uit dienst melden (zelf ontslag genomen in Proeftijd).

We komen maandag 11 November in de middag tussen 14.30 en 17.00uur onze spullen (Fietstas, kratten en retourpost) ophalen.

Kun je regelen dat er iemand is, zodat de chauffeur alles mee kan nemen?

Alvast bedankt hiervoor,


Met vriendelijke groet,

Erwin Bieshaar
Bezorg Coördinator RWK

-----------------------------------------------------------

Ik heb met mijn vader het contract nogmaals doorgenomen en er staat nergens in het contract iets over een normeringssysteem.

Er staat alleen de arbeidsduur bedraagt minimaal 3 uur per week. Werknemer verklaart zich bereid maximaal 16 uren per week arbeid te verrichten.

Ik eis bij deze dus dat al mijn gewerkte uren in dit geval 32,5 uur gewoon worden uitbetaald. ik zal dan ook bij deze in dienst blijven als jullie mijn gewerkte uren blijven uitbetalen. Anders maken wij er zeker werk van. Want dit kan gewoon niet. En accepteren wij niet. Wij hebben dit liever ook niet, maar als u in mijn schoenen stond zou u hetzelfde gedaan hebben.


-------------------------------------------------

Het contract geeft aan dat er minimaal 3 uur per week uitbetaald zullen worden. Dit is ook gebeurd.

De normeringssystematiek incl. componenten zijn bij het Intake gesprek meegedeeld. (mijn collega, welke hierbij aanwezig was, bevestigd dit).

Je ontslag aanvraag (binnen 2 maanden proeftijd), welke je per email aan mij verstuurd hebt 8-11 om 12.26uur, zal worden doorgezet.

Maandagmiddag tussen 14.30uur en 17.00uur komen we onze Sandd Fietstas (hiervoor dient een retourovereenkomst middelen ondertekend te worden i.v.m. bruikleen €25,-), kratten en retourpost ophalen.

Kun je regelen dat er iemand aanwezig is om dit te regelen?

Alvast hartelijk bedankt,


Met vriendelijke groet,

Erwin Bieshaar
Bezorg Coördinator RWK


------------------------------------------------------

Ja er staat minimaal 3 uur en maximaal 16 uur per week. Er er werd aan de telefoon gezegd dat ik ongeveer 220 euro zou krijgen per maand hiervoor en hij vroeg toen van of ik dat goed zou vinden en ik zei ja. Ook staan er een aantal van jullie vacatures op internet dat overuren uitbetaald worden en dat werd mij ook gezegd aan de telefoon. Want 3 uur voor 2x sorteren en 2 rondbrengen haalt nooit iemand niet. Ik doe er namelijk gemiddeld 4 uur per keer voor en 8 uur per week.. Dat is al 5 uur meer van wat jullie uitbetalen. Ik zal hier zeker werk van mij want dit is onacceptabel. Ik eis gewoon mijn geld op.
cron