Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

31
fredselekt schreef:
sunshine.moon schreef: voor het sorteren van 400 stuks staat 1 uur werktijd. maar het zetten op huisnummer, het bundelen en het inpakken van je tas gaat dus in je eigen tijd. En dat is ook een uur.

Als je ziek bent, krijg je de eerste week geen loon!

De 1e maand moet je je telefonisch afmelden, je krijgt daarvoor geen telefoonvergoeding.
Je moet je elke keer afmelden per telefoon of e-mail, wie betaalt dat?

Je krijgt lijsten om tijdschriften af te vinken, wie betaalt die extra tijd?

Een vergoeding voor fietsslijtage of lekke banden heb ik ook nog niet gezien.Sunny Moon
A)
Sandd (zegt) voor het straten + zetten (samen) te calculeren met 400 st/uur maar blijkt in de praktijk te liggen rond de 420 st/uur

LET OP :
straten +zetten+bundelen valt allemaal binnen deze norm.
Correct : het inpakken wordt (nog) niet betaald het invullen van stickers en lijsten ook (nog) niet.

B)
In de Sandd uren-calculatie zit vlgs mij wél een vergoeding ingebouwd voor telefonische afmelding.
VRAAG evt je contactpersoon of teammanager.
Het afmelden per email is goedkoper dan per telefoon , dacht ik zo.

C)
terechte opmerking over het achterwege blijven van fietsvergoeding/onderhoudskosten etc..........
hier moet eigenlijk een financiéle tegemoetkoming voor komen.

Conclusie is (zie ook elders bi. forum) dat veel contract-bezorgers ,door tekortkomingen Sandd, niet conform CAO worden uitbetaald.


:lol: 400 per uur sorteren :roll: :oops: ik zit meestal een uur of 2 aan tafel :oops:

Hoe rekenen ze het bezorgen/stops per uur weet jij dat ook?

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

32
trouwens wat betreft de topictitel uitbuiten??
Als je je uitgebuit voelt dan stop je met bezorgen toch? of zie ik dat verkeerd, zullen vast genoeg anderen jou wijk willen lopen omdat die wel iedere verdienste die ze binnen krijgen kunnen waarderen?!?!

Ik had 6 bezorgdagen gelopen met ikea erbij en kreeg 124 euro :cry: Toen schrok ik wel behoorlijk want ik had het wel iets meer verwacht.
Hadden ze dus de ikea's en een bezorgdag vergeten te betalen nou als ik dat erbij reken ongeveer vind ik het niet gek hoor voor die paar uurtjes (Y)

Maar uitbuiten nee daar ben je toch immers zelf bij, van te voren weet je dat je je huur er niet mee kan betalen!

Ik loop de post om lekker buiten te komen beetje aanspraak etc en ik kan het prima combineren met mijn kinderen tuurlijk de inkomsten vind ik ook fijn maar om nou te zeggen uitbuiten nee!

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

34
Het moet nu maar eens afgelopen zijn al dat gezeur over uitbuiting. Niemand werkt gedwongen voor Sandd. Als ik meer verdien wordt ik gekort op mijn uitkering. grote kans dat ik meer wordt gekort dan ik bijverdien. Ik ben honderd procent afgekeurd vanwege een spierziekte met een onverwacht verloop en kan daardoor nergens een baan krijgen maar Sandd was voor mij een uitkomst. Ik ben blij dat ik afgekeurd en wel zowel de afzender als de ontvanger als Sandd toch nog van nut ben. Dat is heel belangrijk als je volledig arbeidsongeschikt bent verklaard. Dus laat mensen die het werk wel willen doen voor dat loon lekker met rust en ga zelf iets anders doen. Succes met zoeken.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

37
Carla41 schreef:@dtb

fietsvergoeding
sorteervergoeding omhoog.

arbeidsomstandigheden kunnen altijd beter. :P
of het werk nou "leuk"is of nodig
minimumloon daar heb je gewoon recht op.


maar als jij er met je kleintje een relaxt bezorguurtje van maakt , tja dan
is de vraag of je voldoende vergoeding krijgt voor je inzet voor jou niet relevant.

Ja maar ik verdien ook heel veel ik krijg het alleen niet :P :lol:

Maar het zou wel overeen komen met het minimumloon denk ik ;) daarom vraag ik mij af hoeveel post je volgens SandD kan bezorgen in een uurtje en of ik daarmee een beetje in de buurt kom ;) Na 15u kan ik in mijn eentje de post lopen maar ben ik hooguit een kwartiertje eerder klaar ;) daarom begin ik gewoon om 9.00 / 10.00 uur heb ik nog wat aan de rest van de dag :lol:

Uitbuiten vind ik een niet kloppend woord in dit geval maar ze betalen in elk geval ook geen cent te veel :lol: :lol: :lol:

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

40
@ Postboy
Ik vind het moedig dat je ondanks je problemen je toch nog nuttig probeert te maken. Maar…. Nuttig werk hoeft niet altijd betaald werk te zijn. Soms kan vrijwilligerswerk nuttiger zijn dan betaald werk.
Volgens mij is het koffie schenken in een zieken/bejaardenhuis ,boompjes zagen in het park of toezicht houden op het schoolplein nuttiger dan alweer hetzelfde boekje in de brievenbus te stoppen. Ik doe het allebei, het ene omdat ik betaald een ommetje kan maken en in contact kom met mensen die ik anders nooit zal ontmoeten. En het vrijwilligerswerk omdat ik dat nuttiger vindt en er ook veel plezier aan beleef en dan hoef ik er geen geld voor te hebben.
Volgens mij mag je van sommige uitkeringsinstanties ook vrijwilligerswerk doen en mag je tot een bepaald bedrag ook onkosten declareren.
Er zijn ook mensen die het niet breed hebben door een te lage WAO uitkering of die gewoon extra geld nodig hebben. Voor die mensen is een bijbaantje als postbezorger een ideale oplossing, maar als een bedrijf betaald werk aanbiedt dan moeten ze alle werknemers gelijk behandelen en een eerlijk loon uitbetalen, de chauffeurs sorteerders en zeker het kantoor hebben een toch ook een redelijk salaris. En dan heb ik het nog geen eens over de managers en de directie. Waarom zou je de belangrijkste schakel de postbezorgers, dan geen normaal salaris uitbetalen? Als je dat op tafel gooit is dat geen zeuren of klagen maar opkomen voor je rechten! Een eerlijk loon waarbij je tevreden bezorgers krijgt en nog belangrijker houdt is ook goed voor het bedrijf.
cron