Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

21
Is dat zo @Doro? Ik zou het kwalijk vinden als iemand waarvan je denkt dat hij oprecht met iets zit, datzelfde berichtje op Reddepostbode plaatst. Dan vraag ik mij toch wel af hoe oprecht die persoon dan wel niet in werkelijkheid was. Of is het dan een kwestie van opruien.

Het viel mij wel op dat ik geen reactie kreeg van Sunshine.moon. Als hij of zij in werkelijkheid helemaal niet voor Sandd werkt, zou ik dat niet leuk vinden. Dan voel je je toch wel een beetje ge... *vul maar in*

Ik ga uit van de eerlijkheid van de mensen hier, maar ja, je kunt niet zien wie er achter de computer zit.

En ja, Carla, je hebt wel gelijk.
@Elisa, ik denk niet dat V&O Sunshine.moon is.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

22
@slagvaardige
alle forums zijn toch vrij om aan deel te nemen slagvaardige?
wie weet geeft Sunshine nog een reactie hierop. zo niet.... :idea:

Sunshine schreef o.a.:"
-de eerste maand moet je je telefonisch afmelden, je krijgt daarvoor geen telefoonvergoeding.
Je moet je elke keer afmelden per telefoon of e-mail, wie betaalt dat? "

als je bij sandd werkt, weet je hoe de vergoeding in elkaar steekt. :mrgreen:

kritisch blijven over de betaling bij sandd is nodig denk ik.. maar geen dingen gaan verzinnen.
zoals:"Je krijgt wel wat extra uren uitbetaald maar dat haalt het bij lange na niet bij de werkelijk gewerkte uren. "

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

23
Het verhaal van Sunshine komt bij mij zakelijk over.
Het is een opsomming van bijelkaar gezochte negatieve reacties.
Sunshine geeft ook geen antwoordt op adviezen.
Ik zelf als Sandd bezorger zou nooit iets plaatsen op Reddepostbode want daar is die side niet voor bedoeld..
Ze hebben daar al een hekel aan de postbezorgers van Post.nl zelf als ik de reacties mag geloven.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

25
Hallo,

Ik vind het allemaal een vreemd verhaal wat Shunshine beschrijft.
Ik werk nu vanaf jan 2013 bij Sandd en krijg betaald voor wat ik doen. Tja het sorteren. Dat weet je voor je gaat werken bij Sandd.

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een andere wijk erbij liep die veel minder betaald werd. Maar dit kwam doordat er ook minder post cq gewicht was. Over het afmelden. Daar krijg je 0.80 cent voor. Sandd berekent het volgens mij zo.
Aantal poststukken voor sorteren
Aantal stops voor het bezorgen
Boven een bepaald kg een extra vergoeding.
En dan nog de vaste vergoeding voor de wijk.

En om nou bij Postnl te gaan. Nou nee. Heb er gewerkt en werd echt onderbetaald. Liep in piekdagen 2,5 uur en krijg maar de vaste tijd 1.49 min. En dan werd er door de TC verteld verkeerd gesorteerd NIET terug lopen dit krijg je niet betaald.

Wel ben ik het ermee eens over de fietsvergoeding dmv declaratie oid.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

28
Ik kon het niet vinden in het contract, maar volgens een leidinggevende was ik volgens het contract verplicht om altijd bereikbaar zijn om eventuele problemen voor hun op te lossen. Ze hebben me dan ook een keer gedwongen om na het bezorgen van de post nog een krat post te gaan bezorgen omdat een chauffeur die verkeert bezorgd had.

Volgens hetzelfde contract had ik geen recht op uitbetaling voor deze diensten.

En het mooiste komt nog, ze hoefden geen excuses voor de gemaakte te maken of te bedanken voor deze extra diensten omdat ze het met 800 bezorgers zo druk hadden dat ze geen tijd hadden om excuses of bedankjes rond te sturen.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

29
@Peterb

Een krat post voor jouw wijk die pas op de bezorgdag bij jouw werd aangeleverd.
kan natuurlijk een keer gebeuren, maar niemand kan jou ergens toe dwingen hoor peter.
daar ben je zelf toch bij.

"Altijd bereikbaar zijn om eventuele problemen voor hun op te lossen"
je laat je iets te gemakkelijk alles wijsmaken peter .

de vergeten krat was natuurlijk al in je vergoeding gewerkt.
daar hoef je toch niet dubbel voor betaald te worden.
je had de dag daarvoor ook een krat minder te sorteren en was toen sneller klaar :P

maar een coordinator kan op zijn minst aan de bezorger laten merken
het op prijs te stellen als deze het probeert alsnog te bezorgen.
en als dat niet meer lukt op de bezorgdag dan de volgende morgen of de volgende slag.

je hebt het dan in dit geval niet getroffen met je leidinggevende. :cry:

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

30
Hallo Carla

Ik heb hetzelfde gezegd als jij sterker nog, volgens mij moet iemand die een fout maakt dat ook zelf oplossen, of op z'n minst sorry zeggen, ik ben zo opgevoed, maar het kan zijn dat mijn leidinggevende (een hoofd coördinator) anders opgevoed is dan de postbezorgers) Gelukkig wordt het door hun gerespecteerd dat ik een andere mening heb en ik krijg daar zelfs een verslag van opgestuurd dat door iemand anders is gemaakt.

Of ik een volgende keer op vrijdagmiddag een telefoontje op neem van Sandd is natuurlijk een andere zaak, (vooral als ik belangrijkere dingen te doen heb)

Ik ben blij dat ik na een heel lang gesprek met de hoofd coördinator steun van een collega krijg, en gelukkig ben ik nu in een positie gekomen dat ik heel hard de deur achter me dicht kan trekken.

Juist omdat ik me niets wijs laat maken heb ik al twee van die gesprekken gehad, en eerlijk gezegd verbaas ik me er over dat mijn contract weer verlengd is.

Groeten,

Peter
cron