Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

11
Als je het contract tekent wil dat nog niet zeggen dat je niet uitgebuit wordt. Ik heb daar terecht een mailtje over geschreven. Wat lost het nu op als ik ergens anders ga werken, wat ik wil, is gewoon dat m'n gewerkte uren uitbetaald worden en dat is nu helemaal niet het geval. Ik werk zo'n 7 uur per week en krijg 14 uur uitbetaald per maand met wat overuren als compensatie! Door die lage maanduren krijg ik dus geen pensioen, waar ik met 28 uur per maand wel recht op heb.In de wet staat dat je de gewerkte uren uitbetaald moet krijgen. Als Sandd bij de grote jongens wil gaan horen moeten ze eerst maar eens gewerkte uren uit gaan betalen. Ze zijn erg goed in het uitvoeren van controles, waar het hun kant van de zaak aangaat!
Laat ze eens controleren of iedereen wel genoeg betaald krijgt! Ik vind het werk leuk maar het zit me steeds meer dwars dat ze structureel willens en wetens veel te weing salaris uitbetalen aan ons die het werk moeten doen.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

12
Ik snap iets niet, ik bezorg een bepaalde hoeveelheid post per wijk, daar krijg ik een aantal uren voor betaald, dat is wisselend omdat het afhankelijk is van de hoeveelheid en gewicht dat je bezorgen moet, als ik kijk hoeveel uren ik krijg zit ik goed, ik werk minder uren dan ik betaald krijg en ik reken ook de sorteertijd, ik kom niets te kort, misschien bezorg je langzamer ofzo, of heb je een ander soort contract?

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

13
Je hebt gewoon geluk denk ik. Lekker hoor dat je voldoende betaald krijgt, dat zou ik ook wel willen. Ik heb een oude wijk met allemaal grote voortuinen en piepkleine brievenbussen, dat scheelt ook. Als je veel flats hebt gaat het sneller. Het is het werk na het sorteren, het op nummer zetten wat veel tijd kost als er veel post is! Dat sorteren op zich en het bezorgen gaat snel genoeg.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

14
weet je wat vaak onderschat wordt Sunshine..
als jij sorteert op een depot met een chef die je achter de vodden zit... dan haal je wel hogere snelheden.
of je sorteert thuis met afleiding van telefoon, de deurbel, kinderen..

en sandd kan toch geen rekening houden met de prive omstandigheden van elke bezorger.
er is een norm vastgesteld (400) wat mij betreft is 350 meer realiteit :idea:

je hebt de luxe dat je er de deur niet voor uithoeft.. maar het is aan jezelf om
zo,n werksfeer te scheppen dat je zonder afleiding kan doorwerken.
en ik denk dat koewartje zijn werkomstandigheden prima voor elkaar heeft.

ik haal tijd met bezorgen in waar ik met sorteren langzamer ben.
het gaat om het totaalpakket.
je gewerkte uren moeten geen UREN verschillen met je uitbetaling.

maar mischien , als je zo,n klus hebt aan het op nummer zetten ( gewoon onderdeel van het sorteren )
dat je beter als je toch wil postbezorgen.. bij postnl gaat kijken?
daar hoef je niet te sorteren. alleen bezorgen is ook mogelijk :P

maar dan zijn er mischien wel weer piepkleine brievenbussen en grote voortuinen..
kan je niet al om 8 uur gaan bezorgen
heb je tassen vol h.a.h. en piekdagen...
tja... je kan dat ook gewoon accepteren. :mrgreen:

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

15
postboy schreef:Uitbuiten is veel voordeel willen halen uit iemand of uitzuigen. Als je het zo voelt dan ga je toch lekker wat anders doen. Niemand dwingt je om diot te gaan doen. Je bent zelf naar Sandd toe gegaan en hebt zelf getekend.
Ja je tekent een contract, je weet dat je weinig verdient, maar ik dacht dat ik dan ook weinig uren zou werken, nu werk ik meer uren dan ik verdien en dat zint me niets! Ik wil toch echt m'n gewerkte uren uitbetaald krijgen maar daar kom je pas na het ondertekenen achter. Wat schiet ik er mee op als ik ontslag neem? Dan verandert er toch niets aan de situatie dat ze niet alle uren uitbetalen? IK zit niet fout!!! en ik wil m'n baan gewoon ;) houden.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

17
Ik kan het mij wel voorstellen @Sunshine.moon dat je ervan baalt. Zeker als je 7 uur per week eraan kwijt bent, wat ik een heel normaal aantal uren vind. En dat maal 4,5. Nou dan zit je toch mooi rond de 30 uur per maand.

Ik zou het er met je coordinator over hebben en hen vriendelijk verzoeken de boel bij te stellen. Desnoods via meeruren. Maar ze moeten het wel rechttrekken. Kom voor jezelf op hoor. En luistert je coordinator niet, dan bij het hoofdkantoor van Sandd aan de bel trekken.

Janny hier heeft ook ooit een brief gestuurd naar Sandd en die heeft er ook iets bij gekregen. Gekregen waar ze recht op had.

Dus erachter aan. En zorg ervoor dat je krijgt waar je recht op hebt. Je kunt het vast ook wel bewijzen, dat je 7 uur kwijt bent per week.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

18
@slagvaardige

hoeveel uren Sunshine wel uitbetaald krijgt wordt niet vermeld. dus dat zou wel is mee kunnen vallen. :idea:

als ik elke maand gewerkte UREN zou mis lopen .. dan had ik al lang aangeklopt eerst bij mijn coordinator en als dat niet helpt bij het hoofdkantoor. :idea:

Zeker gebruik maken van het recht om je wijk door een ander te laten lopen
dan zou een aanpassing van de basisvergoeding mogelijk moeten zijn.

maar Sunshine geeft aan dat het op nummer leggen e.d. heel veel tijd kost. tja..
mischien is Sunshine daar niet zo bedreven in.. ik weet niet hoe lang Sunshine het al doet..

ik heb al geschreven.. je kan met het thuis sorteren alleen een behoorlijke snelheid krijgen
als je zorgt voor optimale werkomstandigheden.
en het gekke is.. daar reageert Sunshine moon niet op.

tip voor Sunshine
Loop in de zomervakantie is een extra wijk.. mischien heb je echt de pech van een slecht verdienende wijk
en loop je op die manier tegen een betere aan. (Y)
cron